måndag, mars 14, 2011

Southland

Polisserier finns det gott om. Riktigt bra sådana duggar inte lika tätt. Southland hör helt klart till kategorin riktigt bra, och då menar jag på det där sättet att jag blir hänförd av hur verkliga och komplexa karaktärerna är och måste se mer, istället för att bara se det som regelrätt underhållning i tjuv och polis-form så som det är i så många andra dussinserier i genrén som flimrar förbi.
Ben McKenzie som officer Ben Sherman.

Southland är skapad av Christopher Chulack, som också är mannen bakom nu nedlagda E.R (Cityakuten) och Third Watch (Tredje skiftet), och har en hel del bekanta ansikten i huvudrollerna. Vem minns inte Ben McKenzie som spelade Ryan i the O.C för några år sedan, eller Shawn Hatosy som senast gästspelade i Dexter på andra sidan lagen som Boyd Fowler. För True Blood fansen så är Kevin Alejandro ett annat bekant ansikte. Honom såg vi i TB som Jesus, Lafayettes kärlek.

Tre säsonger av Southland har visats i USA, (första säsongen på NBC, och de andra två på TNT) och i Sverige har TV3 visat serien.
Shawn Hatosy och Kevin Alejandro som Detective Sammy Bryant och Det. Nate Moretta.


Dessutom är introt till Southland riktigt bra. Jag älskar bra intron! Se själva här nedan.

1 kommentar:

  1. Jag minns att jag sett några avsnitt av serien, men vad hände med den sen? Den går väl inte nu?

    SvaraRadera