onsdag, oktober 05, 2005

Humor

En amerikan, en Engelsman och en Svensk sitter på en bar.

Amerikanen tittar förvånat upp å säger........



-Faan grabbar e de inte Jesus som sitter där i mörka hörnet?

Engelsmannen och Svensken tittar upp

-Jo, säger Engelsmannen , visst fasen e de det. Kom så går vi dit.

Amerikanen e först på fötter å knackar Jesus på axeln.

-Ursäkta, men vi undrar om du är Jesus.

-Ja mitt barn det är jag svarar Jesus.

Amerikanen är fortfarande lite tveksam å säger:

-Om du kan bota min gamla fotbollsskada jag har i axeln så lovar jag att bli troende och föra din lära vidare resten av mitt liv.



Jesus lägger utan att fråga vilken axel det gäller handen på hans rätta axel, sluter ögonen ett ögonblick och säger sen:

-Gå i frid mitt barn.

Amerikanen snurrar försiktigt på sin förut onda arm innan han lyser upp i hela ansiktet och utbrister förtjust:

-Otroligt!, all smärta är borta!!!



Engelsmannen tränger sig fram å säger:

-Snälla Jesus! hjälp mig med mitt onda knä jag skadade i kriget och jag lovar att gå i kyrkan varenda söndag?

Jesus lägger åter igen lugnt handen på rätt knä, sluter ögonen ett ögonblick och säger:

-Gå i frid mitt barn.



Engelsmannen sparkar fram och åter med benet, strålar upp med hela ansiktet å skriker:

-Otroligt!! Jag e frisk!!!!



Alla vänder sig nu mot Svensken som börjat se orolig ut och backat ett par steg bakåt.



Jesus konstaterar att han verkar orolig, reser sig och går sakta fram mot Svensken för att höra varför han ser så rädd ut.



Svensken reagerar direkt, håller upp händerna framför sig som skydd och skriker:
- För faan, du rör mig inte! Jag är sjukskriven!!

1 kommentar: