lördag, juli 01, 2006

Sommarkväll

Jag har flyttat ner den gamla radion från övervåningen så att den står brevid mig på golvet i vardagsrummet. Jag har dammsugit och skurat golvet efter att barnen sprungit där med sommarsmutsiga bara fötter. Jag sitter och klipper tyg och lyssnar på Alexandra Rapaport berätta om sin döende cancersjuka mamma i radions Sommar.

Solen har sjunkit ner ovanför hustaken men utomhus är det ljust och ljuset som faller in på mitt tyg genom de öppna persiennerna är precis tillräckligt för att jag skall se att jag klipper rätt.

Barnen har gått och lagt sig, men sover inte än.

Min blivande man står i köket och tar hand om maten vi åt till middag.

En kväll denna sommar som jag vill minnas. Den innehåller det där sommarlugnet som jag har saknat hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar