fredag, augusti 11, 2006

Gnällspiken yttrar sig

Det gör så inihelvete ont när jag rör på mig. Att gå är värst av allt. Jag tar mig fram med myrsteg och ser förmodligen tokrolig ut när jag vaggar fram flämtande och grimaserande. Jag får hejda mig själv från att grabba några Dexofen och bara slippa ha så ont ett tag. Jag får nog ta ett redigt snack med BM nästa vecka när jag skall på besök.


Tur att jag har kryckor hemma.



Jag har sådan lust att ta med sonen och åka och göra något roligt. Men hur jäkla kul blir det med en mamma som är supertrött och knappt kan röra sig. Åh. Jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig till.



Idag har jag iallafall haft en ledig dag. Imorgon blir det väl till att jobba, fast jag helst vill ha den här lördagen ledig. Idag var Benjys sista dag på jobbet innan han drar till storstan för att bli assistent hos någon flashig fotograf, så det innebär också att jag är den enda kvar som kan assistera vid fotograferingar. Och det börjar bli tungt.



Som grädde på moset sover jag numera som en kratta. Jag vaknar ideligen och måste upp och kissa minst 4 gånger per natt. Varje gång jag skall vända mig i sängen gör det så jävla ont att jag vill skrika högt. Det är inte tal om att vända sig från den ena sidan till den andra medan jag sover. Varje byte av sovställning innebär att jag vaknar av att jag har ont.

Jag måste nog prata med läkare. Det här håller inte.

2 kommentarer:

  1. Anonym15:34

    Åhhh... jag vet så väl hur du har det och jag lider med dig! Du kan kanske trösta dig med att det är högst ett par veckor kvar med värmen även om allt det där andra kommer att vara kvar ett tag till. Och gnäll på, vi vet ju att det är så värt allt det där onda till slut i alla fall, eller hur? Då har man faktiskt rätt att beklaga sig lite tycker =)

    SvaraRadera
  2. Du vet, har man så där ont kan man faktiskt få vara sjukskriven - trots att graviditet egentligen inte räknas som något man kan få sjukpenning för. Men det där är ju liksom inte normalt! Det låter inte alls kul. :-/

    SvaraRadera