söndag, februari 11, 2007

Vassssa ljud

Åh vad jag avskyr Ishockey på TV. Så jävla menlöst.

Nu i detta febertöcken när min hörsel dessutom inte är vad den borde vara så låter alla sportljud från TV:n så vassa. Det gör ont i mina öron och i mitt huvud.


Jag som kontrollerade att maken inte var en tv-sportfanatiker när vi träffades. Han såg nästan aldrig på sport på tv och det var verkligen ett plus.

Nu tio år senare så vet jag inte om det är åldern eller vad det är, men någonstans runt trettio verkar det som att sportcentrat i hans hjärna har vaknat till, och det hjälper inte ett dugg att jag sitter i soffan och gnäller över att det är så tråååååkigt. Han glor som förhäxad på när vuxna män jagar en liten svart prick på TV:n. Usch.


I övrigt ingen förbättring på sjukdomstatusen för min del.

Jag är lika sjuk fortfarande och inne på dag fem nu.

Det är sådan ljudnivå här hemma att jag bara vill rymma.

Alla tre barn hemma, maken som ser på sport och en svärfar som gulligt nog lägger golv. Men det låter fördjävligt (aj aj aj mitt huvud!).


Åh... tänk vad skönt det skulle vara med en tyst madrasserad cell just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar