torsdag, juni 14, 2007

Flygtaxi

Sitter och väntar på att klockan skall gå några minuter till så att jag kan sätta mig i bilen och köra till flygplatsen och hämta upp min mamma, moster och kusin som varit ner söderut för att hälsa på en annan moster till mig som fyllde 60 i tisdags.

Det är helt sjukt att det kostar betydligt mer att flyga från Luleå till Jönköping än vad det kostar att åka en hel vecka till Bulgarien eller Turkiet inklusive boende! Behöver jag säga att jag knappast tänker flyga söderut i det här landet den här sommaren.



Såg precis Stranger than fiction med D här hemma i soffan. Riktigt bra film faktiskt. Will Ferrell är kul.



Nej.. Nu måste jag dra till flyget. Hämtar dem med kusinens Pajero och den är manuellt växlad och stor som ett hus. Det gäller att komma ihåg att trycka in kopplingen när man startar bilen nu när man är van vid automat. Det har hänt mig flera gånger att jag glömt och blivit extremt förvånad när bilen bara hoppar fram när jag vrider på nyckeln. Som tur är har jag inte kört in i någon vägg eller nåt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar