söndag, november 11, 2007

Trasiga grejer

Farsdagsfirandet gick alldeles utmärkt idag.

Gav D en ny t-shirt i present, så nu har han ännu en att hänga på tork i tvättstugan i dörröppningen in till torkrummet innanför så kan jag svära ännu mer över hur mycket de är i vägen och "kan han aldrig flytta på sina jävla t-shirts!!!".

Sen åt jag schwartzwaldtårta hos svärfar efter middagen, och fick lite ångest. Som tur var så åkte V och jag och tränade direkt efteråt så nu jävlar skall jag väl få träningsvärk i benen imorgon så att jag knappt kan gå på toa antar jag. Härligt.


Innan vi åkte hemifrån så gick handtaget till terassdörren av helt och hållet när D skulle stänga den. Så nu blir vi väl tvugna att köpa ny dörr. Det funkar nu också, men man måste låsa upp låset inifrån, och gå och öppna dörren utifrån. Samma sak när man vill stänga. Då måste man först gå runt till baksidan av huset och stänga dörren, och sen in och låsa. Apjobbigt.

Dessutom gick dammsugarmunstycket sönder. Så nu ligger den där jäkla dammsugarslangen i vägen i hallen hela tiden. Ingenstans har vi att stuva undan dammsugaren heller eftersom det är fullt överallt på varenda litet hörn i det här bomnedslaget till hem.
Påminn mig om att aldrig börja renovera om jag någonsin blir klar med det här, för det tar aldrig sluuuuuut!

1 kommentar:

  1. Hugaligen - snart så kommer även jag att vara i renoveringstagen igen... Hade glömt allt sånt där som man blir frustrerad och förbannad på jue - tack för att du påminde mig! *ler*

    Kram

    SvaraRadera