torsdag, mars 27, 2008

Mer TV

Snart är det april och många TV-serier återvänder äntligen. Desperate housewives, Ugly Betty, Moonlight, Greys Anatomy, Gossip Girl och Battlestar Galactica bara för att nämna några.

Den där manusförfattarstrejken som härjade i USA har gjort att det har varit ganska dött på TV de senaste månaderna. Strejken förskjuter inte alla premiärer enbart till april. Den senaste säsongen av 24 kommer inte att börja sändas i vår. De skyller på att de tror att publiken hellre väntar och ser säsongen utan avbrott våren 09 än att börja sända de avsnitt som är färdiga nu och resten senare. Det blir med andra ord ett långt glapp innan Jack Bauer är tillbaka i rutan.


Jag längtar mest efter fortsättningen på Battlestar Galactica och Desperate housewives.


En väldigt glad nyhet är också att den underbara serien Friday Night Lights tredje säsong är räddad! Det var tal om att det kanske inte skulle bli någon fortsättning på grund av ekonomiska problem och låga tittarsiffor, vilket för mig lät helt otroligt med tanke på den extremt höga kvalitet serien har. Nu har NBC delat på kostnaderna med DirectTV och räddat Friday Night Lights.

I sverige har kanal 5 sänt FNL tidigare, men jag tror att de har visat alldeles för lite reklam för serien eftersom så få verkar ha koll på den. Jag hade till exempel ingen aning om att den visades på svensk TV innan jag aktivt googlade just i förhoppning om att den skulle sändas här också. Det är lite tråkigt att den inte uppmärksammats mer för den förtjänar verkligen tittare. Den är mycket bättre än t.ex One Tree Hill som annars ligger lite i samma kategori av serie (drama/sport/high school).




Sen blir Friday Night Lights inte sämre av att Taylor Kitsch som spelar Tim Riggins är så fruktansvärt het.

3 kommentarer:

  1. Å jippi vad har längtat efter DH. Å undrat när f-n det skulle börja igen!
    Äntligen nåt att se på TV.
    Just nu är det bara Nip/Tuck som jag följer.

    SvaraRadera
  2. Men du, Greys anatomy går ju redan nu på TV....?

    Annars var det goda nyheter att Friday Night Lights kommer tillbaka. Jag hörde också ryktet att det troligen skulle läggas ner.

    SvaraRadera
  3. Petra: ja.. men svensk TV ligger lite efter... ;-)

    SvaraRadera