tisdag, augusti 12, 2008

Förbannelsen med att lägga sig tidigt

Jag visste väl att det finns en anledning till att jag inte går och lägger mig samtidigt som min käre man på kvällarna.
Igår kände jag mig ovanligt trött så jag gick och lade mig jag också trots att det var helt galet tidigt. 22.25 låg jag i sängen med min bok och läste några sidor innan jag släckte lampan för natten.
Sedan 05 imorse har jag legat och vridigt och vänt mig i sängen för att ryggen värkte så förbannat.
Och när jag vaknar blir jag kissnödig, och blir jag kissnödig måste jag upp och kissa och då riskerar jag att väcka lillebror, som i sin tur väcker maken, som i sin tur blir förbannad för att han inte får sova färdigt.
Ingen bra kombo.
Jag lägger mig lite senare ikväll istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar