måndag, september 22, 2008

Efter helgen

Helgen har varit helt okej. Jag mår mycket bättre nu. Inte så att jag lägger mig och gör crunches eller snör på skorna och drar ut och springer, men jag har avancerat från liggläge i soffan till att promenera lite iallafall. Babysteps.

Maken och jag hade lördagen barnfri. Vi engagerade mor och farföräldrar till att ta hand om varsitt barnbarn och så passade vi på att äta billig snabbmat i form av färdiggrillad kyckling från ICA och färsk pasta. Vi såg en film och maken slocknade jättetidigt medan jag ensam satt uppe och fortsatte att beta av Big Love-avsnitt.

Jag har sådan ångest över min oförmåga att hjälpa till med barnen här hemma. Framförallt är det nätterna och tidiga morgonar som är problemet. D är helt slutkörd eftersom Lillebror vaknar mycket på nätterna och kliver upp tidigt. Förut delade vi på uppgiften att ta hand om nattvak och kliva upp med Lillebror på morgonen, men i takt med att min rygg inte blev ett dugg bättre, utan snarare sämre av de uppgifterna för min del så fick han ta över det helt. Och visst har ryggen blivit bättre av det, men jag kan ändå inte låta bli att känna skuld när jag ser hur enormt trött D är mest hela tiden. Jag vet inte riktigt hur jag skall avhjälpa problemet.

Jaja.
Storebror hade fotbollsavslutning i helgen och nu slipper vi äntligen tjata två gånger i veckan om att åka på fotbollsträningen. Skönt. Jag hoppas att lusten till fotbollen blir bättre till nästa säsong för honom. Det är inte kul att tjata och nästintill tvinga dit honom ibland, även om jag vet att han tycker att det är roligt att spela när han väl är där med alla sina kompisar.

Storebror med sina vackra ögon på förra helgens match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar