lördag, oktober 04, 2008

Mest förvånad är jag

Jag vet inte om det är åldern eller var felet sitter.
Men plötsligt drömmer jag om handväskor, skor och parfymer på nätterna.
Smiter in på närmsta parfymavdelning bara för att lukta lite och går in i väskaffärer där jag i stort sett aldrig satt min fot förut. Jag trånar efter en hel garderob med skor. När jag skulle använda dem har jag ingen aningom men det är en principfråga. Det bara känns som att jag skulle tycka om det.

Jag måste ha blivit smittad av något. Jag som snurrat omkring på stan med billigaste tygväskan från H&M:s herravdelning i hur många år som helst utan problem. Plötsligt känns det som att det inte alls är rätt längre. Nu känns det som att äga knallröd fin handväska skulle vara underbart.

Hursomhelst står varken skor, handväskor eller parfymer på priolistan över saker jag behöver just nu. De är bara saker jag skulle tycka om helt enkelt. Och det förvånar mig lite. Who knew.

1 kommentar:

  1. Måste definitivt vara åldern! Jag känner verkligen igen mig. har börjat köpa en massa skor (efter att en ett år äldre kompis berättat att man köpa ett par skor per outfit iställetför att leta efter ett par skor som passar till allt ;-) och senast E var utomlands fick hon köpa parfym åt mig på taxfree...hon tyckte att jag var sååå pinsam (och sen erkände hon att hon tyckt att den luktade gott och funderade på att köpa en egen...)

    SvaraRadera