torsdag, januari 19, 2006

Känslig och otursdrabbad

"Ina, hon är så känslig för väder och vind" säger de på jobbet och skrattar åt mig när jag kommer infrustande genom dörren med knallröd näsa och klagar på att det är så KALLT ute och att det görs så ONT i näsan när det blåser. Det är ju faktiskt hela -15 grader!!


Jag tål inte kyla.
Igår följdes jag och V från jobbet åt till bussen och hon tyckte det var lite småkallt eftersom hon inte hade långkalsonger utan bara jeans.

Jag i min tur frös trots att jag hade långkallingar, jeans och täckbyxor!


De bara skrattar åt mig.
Jag kan bara tänka mig hur trevligt det blir att stanna inomhus i helgen. Det lovas närmare -25 till -30 grader ute och upp till 20 s/m. Det känns med andra ord som att det är typ -50 -60 grader kallt ute.
Jag går inte ut.



Igår kväll hade jag tänkt ta min bräda och åka till Måttsund och åka lite snowboard själv.

"Tänk om du bryter handleden eller nåt, nu precis när vi snart skall åka!!" sa sambon, och tittade oroligt på mig med vädjande blick.

Av erfarenhet (två frakturer i korsbenet, dvs ovanför svanskotan) så har jag lärt mig att jag nog inte borde utmana ödet. Inte just nu iallafall. Så jag stannade hemma. Snowboarden får vänta till efter Thailand.

2 kommentarer:

  1. Hua, minus 30. Det slipper man nu. *lång näsa*. Men det är nästan minus tio här, och det är fullt tillräckligt. Men det är nästan behagligt i jämförelse. Och GISSA om folk gnäller här nere. Wimps säger jag bara!

    SvaraRadera
  2. Fast nu rä det inte så farligt. det är typ -10 och det snöar lite lätt och solen sticker fram bakom något moln sådär vinterfint. Just nu är det faktiskt hur fint ute som helst.
    Och jag sitter inne. och har vård av barn. Men det ser snyggt ut. genom fönstret alltså.

    SvaraRadera