måndag, januari 07, 2008

Inredningsflopp

Idag tog jag tag i saken och plockade bort allt pynt ur granen innan den började självdö på riktigt. I vanliga fall brukar varje bortplockad pumpla ackompanjeras av ett rejält rassel när varenda barr på just den kvisten ramlar ner på golvet. I år sitter barren kvar rätt hårt, men ut skall granen i vilket fall som helst, för nu är jag less på julen. Jag måste bara orka ta ner alla stjärnor och byta gardiner också. Inte för att vi har några julgardiner, men gardinerna i vardagsrummet är inte mina vänner. Jag satte upp dem i slutet av graviditeten (hormonfnatt) och jag fattar inte vad jag tänkte på. De är hemska. Särskilt hemskt är det att den lokala pizzerian har samma tyg på sina bordsdukar numera. Varje gång jag ser dem hänga i fönstret får jag rysningar och ångest. Men jag är på tok för lat/upptagen/ovig för att ha bytt bort dem för länge sedan som jag borde ha gjort.


Imorgon åker de. Garanterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar