fredag, november 28, 2008

Lisa

Ibland hjälper inte sökverktygen på internet.
Jag har letat efter henne och undrat.
Ingenstans har jag hittat hennes namn.
Ingenstans tills nu.
A berättar via Facebook att Lisa har omkommit i en bilolycka.
Jag vet inte när.

Jag kan se henne framför mig som om det var igår.
Lisa som var den enda personen jag träffat med exakt samma gråblå färg på ögonen som jag. I spegeln på konstlinjen jämförde vi.
Nu har det har gått över sju år sedan den sista gången jag såg henne.

Vi mailade varandra ibland. När hon skrev sitt sista mail till mig, så var hon i fjällen och åkte snowboard och hade det bra.
Men sedan blev det tyst och jag tänkte inte så mycket mer på det. Jag hade fullt upp med mitt eget liv och man tappar så lätt kontakten.

Men jag trodde aldrig, aldrig, att tystnaden skulle vara så definitiv.

Du finns i mina tankar Lisa, var du än är.
Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar