fredag, december 30, 2005

Året som gått

Jag borde gå ner och börja förbereda och tillaga nyårsmiddagen nu. Sonen sitter och spelar "Lego staaar waaasch" tillsammans med sambon, så istället gör jag som alla andra bloggare och skriver en tillbakablick på hur 2005 har varit.



* Började året med sjuskrivning. Rygghelvetet började totalstrejka igen strax innan jul, så årsskiftet firades mestadels i horisontalläge med kroppen fullknarkad på Dexofen.



* 2005 var året då jag gjorde en insats efter flodvågskatastrofen, och tittade igenom närmare 15000 bilder på omkomna människor i varierande skick.



* Jag träffade en ny vän som kom att betyda otroligt mycket för mig: M.



* Jag käkade middag på UD och träffade ministrar och grät.



* Jag fyllde 30 och kom över ålderskrisen.



* Min kropp började bli mycket bättre.



* Jag sökte praktikplats på det ställe där jag helst av allt ville jobba, och fick det!



* Jag tog tag i viktproblemet och gick ner 6.5 kilo i vikt och från storlek 46 till storlek 42 i kläder.



* Jag hittade en ny passion när jag började dansa Salsa och Lindy hop.



* Jag fick en resa till Thailand i julklapp av svärmor.



* Jag slutade vara sjukskriven helt och kunde börja jobba heltid! wohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar