onsdag, juli 08, 2009

Dance

Hörde någon låt på radion häromdagen och kom och tänka på den här låten. Hade ett minne av att videon till den var riktigt bra så jag blev bara tvungen att leta upp den och lägga ut den här.



Jag älskar dans. Är det fler än jag som sitter och får gåshud och bölar och blir berörd av dans på TV? Jag älskar So You Think You Can Dance. Jag kan ingenting om balett eller modern dans, men när någon sätter en piruett sådär omöjligt bra eller dansar riktigt mycket med känsla så blir jag alldeles tilll mig och säger saker som "kolla vilket fantastiskt centrum han har!" trots att jag egentligen inte har en susning om det är så det heter. Jag vill bara ställa mig upp och klappa händerna och ropa BRAVO!, BRAVO! med glödande kinder och blanka ögon.

3 kommentarer:

  1. Camilla i Piteå18:33

    Det där hade jag kunnat säga! Är precis likadan!
    Spelar in SYTYCD så att jag får se det i lugn och ro när inte sambon är hemma :)

    SvaraRadera
  2. Anonym19:48

    Jag kollar också på SYTYCD. Helt fängslad. KOmmenterar också mycket och gärna, trots att mina danskunskaper är eh begränsade. Älskar Nigels tänder också. Och föresten tror jag att Cat är Nigels secret lovechild, engelskan, munnarna och de snea näsorna.

    Och vilken söt förstfödda du har! Hur fin som helst.

    /Samma Sammalainen

    SvaraRadera
  3. precis min melodi angående dans! jag bara älskar att se människor som dansar och ryser när jag ser män som är duktiga på att dansa, speciellt modern dans, går inte igång på bugg och sånt direkt.heheh. blake var ju en sjudundrande suverän dansare i so you think you can dance, en som etsat sig fast i min hjärna. och svenska bounce. åh ja. såg du deras hyllning till michael jackson på youtube när dom dansade på sergels torg och vid stureplan! *rysningar*
    och den här låten, åh yes!

    SvaraRadera