måndag, november 02, 2009

Och jag som bara vill träna

En mittimellandag idag. Igår kalasade vi så det stod tårta ur öronen på oss. Idag fortsätter vi på tårtrester och den sushimiddag som Storebror beställde till igår men som vi bestämde oss för att skjuta på en dag med tanke på hur illa vi redan mådde av all tårta och alla bullar.
Imorgon fyller Lillebror 3 år, så då fortsätter kalasandet såklart.

Jag ringde nyss till förskolan för att informera om att Lillebror skall vara hemma ett par veckor till på grund av infektionsrisken efter operationen, och fick veta att det nu går svininfluensa på avdelningen. Jag känner mig faktiskt jäkligt orolig över att någon av oss andra skall dra på oss svinisen och dra hem den till Lillebror. Försöker intyga mig själv om att det inte är någon idé att oroa sig i förväg för något som inte har hänt. Men ni vet hur det är. Huvudet säger en sak och magkänslan en annan.

Nu skall jag ta en bit tårta till och låtsas som att det regnar.

1 kommentar:

  1. Mia Broman19:16

    ni får väl gå å vaccinera er nu... riskgrupp för lillebrors skull.

    SvaraRadera