tisdag, augusti 17, 2010

Buisy buisy bee

Jag har varit totalt uppslukad de senaste dagarna med att redigera bröllopsbilder, och förbereda mig för hösten. Websidan är långt ifrån färdig och innehåller bara lite bilder i nuläget och mitt telefonnummer. Det är helt klart höstens största måste på min to do-lista.

Imorgon åker jag iväg till Härnösand på internutbildning några dagar igen, och på söndag kväll tar jag flyget till Göteborg och är där hela nästa vecka och jobbar.

Det känns som att jag har tusen saker att sätta mig in i inför hösten (fakturering, moms, osv, osv, osv), och hela den här sommaren har varit helt fylld av förberedelser inför den här företagsstarten. Just nu blir det långa dagar med tio till tolv timmars arbetsdag, vilket faktiskt känns fantastiskt skönt som omväxling till arbetslösheten.
Det här jobbet älskar jag.

7 kommentarer:

  1. Ina, du kanske kan köra wordpress? Min kompis köpte ett premiumtema och moddade lite. www.mariakatarina.se/foto.

    SvaraRadera
  2. Lena; jo det är det som är planen. Måste bara fixa så att det blir snyggt och funkar som det skall.

    SvaraRadera
  3. Anonym19:41

    KUL att det går så bra, även om början alltid är hektiskt :).
    Har ett par kompisar som startade firma i vintras och de säger att det bästa de gjorde var att bli kund hos en revisor som hjälpte dem komma igång rätt med allt kring moms och redovisning i stort - du kanske skulle kolla upp om det är en lösning för dig?

    Lycka till!
    /KE

    SvaraRadera
  4. Eftersom du nästan känns som en kompis då jag följt din blogg rätt länge hade det vart kul att träffas när du är i Göteborg... jag är inte den som kommenterar mest här inne men ett troget fan till dig Ina!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Duktiga duktiga du!!! Tänkte höra om jag får länka lite till dina sidor och skryta om min fina vän på FB?? Ha det bäst när du nu ska ut och resa vännen!!! Kram i massor Anna

    SvaraRadera
  6. Maria sa att just Premiumteman var så bra just för att de var så välgjorda, inte så mycket att mickla med. :) Jag tror din sida blir skitfin. Heja!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla bra tips. En redovisningskonsult var bland det första jag skaffade mig. Jag tänkte att jag skulle jobba istället själv och låta henne sköta allt tråkigt pappersarbete som bara tar tid för mig som inte är lika insatt.

    Ulrica: absolut, det gör jag gärna om jag har tid. Skall jobba i Göteborg så jag har förmodligen ganska fullt upp.

    Anna: Klart du får. (och så blir jag alldeles rörd) :-)

    Lena: Jag har allt färdigplanerat. Gäller bara att hitta tiden och verkligen FIXA bloggen också.

    SvaraRadera