torsdag, april 21, 2011

Dagen so far + serietips till påsk

Eget godis inhandlat. Låtit ett av tre barn + liten kusin tigga godis av grannarna utklädd till påskkärring. Sett 3D bio (Rio) med hela familjen tills jag fick huvudvärk och låtit Max utfodra både bantande mamma och övertrötta barn med påskprickarna rinnande längs kinder av både trötthetstårar och sockeravtändning. Borstat barntänder, läst dålig saga och jobbat lite (duktig företagare).

Nu över till påskens serietips: Breaking Bad.
Galet, tänkvärt, spännande och sjukt roligt. - Se den.
(Streamad eller i en DVD-box någonstans nära dig).


5 kommentarer:

  1. Är det den där vampyrserien? Eller blandar jag ihop saker nu?! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara säga att jag har börjat springa och använder ditt träningsprogram och är nu inne på vecka två! Tack!

    SvaraRadera
  3. Ullrika: Nej, det är inte vampyrserien. Du tänker på True Blood tror jag. http://www.youtube.com/watch?v=hE8wwYzKJOs
    Den är väldigt sevärd!

    Men den här serien som jag pratade om nu "Breaking Bad" handlar om en high school lärare som upptäcker att han har cancer och bara kort tid kvar att leva och som inte vet hur han skall få ekonomin att gå ihop eller hur hans familj skall klara sig när han är död, så han bestämmer sig för att använda sina kemikunskaper till något helt annat än undervisning.

    Karin: Vad kul! Heja heja!

    SvaraRadera
  4. Njä, True Blood har jag faktiskt lyckats se en säsong av (den andra), jag trodde faktiskt att Breaking Bad var på samma tema :) men det här låter bättre; hoppas den dyker upp på SVT den också vad det lider!

    Tack för att du redde ut begreppen!

    SvaraRadera
  5. Det är TV8 som visar Breaking Bad i Sverige. Men jag rekommenderar helt klart att se den på DVD från första avsnittet istället.

    SvaraRadera