lördag, juni 20, 2009

Schwarzwaldtårta med jordgubbar a'la Ina

Jag bakade en tårta till Mió till skolavslutningsdagen/studenten förra veckan, och jag har haft så fullt upp sedan dess att jag inte har hunnit lägga ut bilderna på den.

Mió däremot var snabb som vanligt (det är ordning på hans bloggande minsann), och skrev så snälla saker om min tårta att jag blev alldeles rörd.

Här kommer i alla fall mina bilder på min egen version av Schwarzwaldtårta.




Den innehåller hasselnötsbottnar med maräng och en doft av kakao, i fyra lager. Mellan bottnarna finns en fyllning av grädde, hasselnötter, socker och riven choklad samt ett lager med vispgrädde och färska (svenska givetvis!) jordgubbar. Dekorerad med vispgrädde med vanilj, jordgubbar och chokladplattor av riktigt god mörk choklad.

6 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en underbar dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. så fruktansvärt orättvist att inte just jag får äta av den tårtan

    underbar, as ever

    SvaraRadera
  3. Det ser så sjukt gott ut! Speciellt just idag, nu, klockan halv 11 på kvällen!

    SvaraRadera
  4. Åhhhh så frestad jag blir! Det ser sjukt gott ut, och med tanke på att jag smakat dina verk så var den säkert helt super!! Puss Anna

    SvaraRadera
  5. Hej, hittade din sida och måste säga att du gör otroligt vackra tårtor. Kul att se att vi är några stycken som har detta som intresse. :-)
    Tack för titten!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Anonym14:47

    Bilder som tydligen andra gillar så mycket att de tar också:

    http://smulungen.se/2013/november/att-bli-lamnad.html#comment

    SvaraRadera