måndag, maj 17, 2010

At last: bikiniväder!

Hela helgen bjöd på fantastiskt väder. Det känns alldeles overkligt att helt plötsligt gå från 5 plusgrader till nästan 25 plus, på bara ett par dagar. Första varma dagen gick jag ut på baksidan av huset med helsvarta mjukisbrallor, långärmad och jacka, och sen fick jag gradvis skala av mig plagg efter plagg tills jag insåg att det var läge för bikini. BIKINI! Det kändes som att jag hade åkt utomlands. Himmelskt.
Jag firade till och med vädret med att äta stekt palt. Pulverdiet i all ära, men ibland måste man äta riktig mat också.
Men alla i familjen tyckte inte att vädret var lika fantastiskt. Lillebror var gnällig och hängig som få, och drog till med 40 graders feber och vad som visade sig vara halsfluss. Lägligt. Det är ju inte som att jag har längtat efter att sitta inne direkt.
Jag skall se till att ta en rejäl promenad så fort D kommer hem. Det går iallafall bra med viktnedgången. - 4 kg på 3 veckor. Helt okej, med tanke på att jag bara byter ut vissa måltider, och att jag käkar gott på helgen som vanligt. Just nu har jag svårt att leva utan chokladpudding.

Slagen hjälte.

2 kommentarer:

  1. Du den där maten såg j-kligt god ut Ina.

    (har aldrig smakat palt.
    HUR kan jag öht kalla mig hobby-gourmé då?!
    kan man laga själv? hur?)

    SvaraRadera
  2. Amanda: Såhär gör man palt:

    http://www.youtube.com/watch?v=f9in_qwknqQ

    Underbart gott, och sen kan man steka upp resterna dagen efter.

    SvaraRadera