måndag, maj 17, 2010

Feberyrsel?

Lillebror har, efter varje gång han tagit av sig sina skor idag (och det är många) sagt; "Vänta mamma, jag måste bara springa till hallen och ställa mina skateskor i hyllan. Det går skitsnabbt!", och sen ilat iväg snabbt som en iller för att prydligt ställa skorna på rätt plats.

Jag lovar, att av oss resterande fyra i familjen finns det inte en enda som har någon susning om var vi skall ställa skorna. Det ligger skor utspridda lite här och där i huset och hallen ser ut som att någon har slängt in en granat i en skoaffär. Så har det alltid varit hittills, så det är inte utan att jag undrar var ordningssinnet kommer ifrån. Kanske är det bara halsflussen som spökar med feberyrsel? För inte kommer städgenen från mig iallafall. Jag har alltid haft roligare saker att göra än städa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar