onsdag, november 10, 2010

Väntan

Sitter på en skola och väntar på en massa klasser som inte kommer. Tur att jag har min Iphone att leka med under tiden.

Vaknade av en vidrig mardröm i morse. Barn som går och dör är aldrig trevligt. Det sjuka med drömmar är ju att de känns så förbannat verkliga, så jag vaknade med tårarna rinnande och med blöta öron eftersom jag sov på rygg.

Det är mycket med det praktiska nu. Eftersom jag har jobbat med samma sak som förra hösten även om jag nu gör det i mitt eget företag istället så har jag inte riktigt hunnit fatta eller känna efter hur det känns att ha eget. Nu när skolfotoperioden börjar ta slut så känner jag av pressen att prestera på egen hand. Jag önskar att jag kunde se in ett år i framtiden och se hur det gick under mitt första år. Särskilt när jag skall börja boka jobb och dra in pengar själv. Den enda skillnaden hittills är att jag får skicka fakturor istället för att lönen bara dimper ner på kontot.

Jag tar först en vecka i taget, och sedan en månad i taget och sedan fortsätter jag på det sättet tills det förhoppningsvis rullar på av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar