söndag, augusti 26, 2007

Massor med kläder men ingenting som passar

Jag var på inflyttningsfest igår och det var jättetrevligt.

Det var bara det att jag hade grym ångest innan jag åkte dit för att jag är så fet.

Jag hade partyoverallen på mig. Dvs exakt samma kläder som jag har haft vid de senaste fem finare tillfällena iallafall. Inte för att just de nödvändigtvis är det snyggaste jag har i garderoben, men för att de är det enda jag får på mig förutom mysbyxor.

Jag sa till mina vänner igår att ögonen är det enda jag är nöjd med just nu. En burka hade varit det ultimata klädesplagget.


Det är så pinsamt att det känns som att allt i mitt liv kretsar kring min vikt just nu. Jag kan inte träffa en enda bekantskap utan att kräkas ut hur less jag är på att vara fet. Det är precis som att jag måste säga det för att inte folk skall tro att jag trivs såhär, för jag fattar ju att alla lägger märke till att jag är tjock, eftersom det är exakt det jag själv skule tänka om jag stod i andra änden.


Jaja. Imorgon skall jag ställa mig på vågen och se vad en veckas GI-diet har gjort med siffrorna. The moment of truth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar