fredag, maj 01, 2009

Mer utbildning

Idag skiner solen som om den aldrig gjort annat och jag pluggar behandling av skador inför helgens andra blockutbildning på röda korset. Det känns skönt att passa på att vara ute och njuta av det fina vädret idag eftersom jag kommer att tillbringa resten av helgen inomhus.

Röda korset är verkligen helt fantastiskt. Det enda jag ångrar är att jag inte engagerade mig där tidigare! Efter den här helgen är jag dessutom godkänd Första hjälpare, så skadar du dig på Lulekalaset eller PDOL i sommar så kanske det blir jag som hjälper dig.

Det är underbart att ha något vettigt och konkret att koncentrera sig på och få lite distans till självömkandet a'la "jag har inget jobb" som upptar som mycket av min tid just nu. Jag måste komma förbi det, och koncentrera mig på alla bra saker istället för de få saker som inte är tiptop just nu.
Det är märkligt det där hur lätt det är att fastna i negativa tankar ibland.

1 kommentar:

  1. Anonym08:38

    Hej Ina
    Länge sen jag kommenterade men jag läser som vanligt allt du skriver.
    Vad kul med förstahjälpen utbildningen, kanske det leder vidare till nåt nya kontakter om inte annat.
    Lycka till med allt.
    Esters mamma

    SvaraRadera