lördag, september 18, 2010

Inför valet



Jag känner mig så engagerad i valet nu på söndag att jag nästan har svårt att sova om nätterna. Det verkar helt sinnesjukt, men jag får ångest av att tänka på att det finns många som struntar i att rösta och göra denna enda lilla, men så otroligt viktiga, sak för att vara med och påverka hur vårt land skall styras.

Jag ser på debatterna på TV och tar in allt de säger, och även om jag själv har bestämt mig sedan länge, så kan jag inte annat än att sitta och hålla tummar och tår för att fler också bestämmer sig och väljer att gå och rösta på söndag.

Framförallt önskar jag att mina medmänniskor tar reda på så mycket fakta som möjligt om vad de olika sidorna står för och verkligen röstar med hjärtat.

Medmänsklighet, det är det resultat jag önskar mest av det här valet.
Vad medmänsklighet är för dig, kan bara du bestämma.
Men gör det.
Gå och rösta på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar