tisdag, maj 31, 2005

Dagsrapport

Vilken underbar dag det har varit idag. Började morgonen med utvecklinssamtal på dagis. Bara positivt. Fick veta att vår lilleman tydligen är en hejare på att bygga och konstruera saker. så KUL! Och vi som mest trodde att han bara springer och har fullt ös hela tiden som hemma. Hemma sitter han nämligen sällan still i mer än två sekunder. På dagis visar det sig att han kan sitta länge och bygga och hitta på riktigt fina grejer av lego, klossar och snickeri. Och han drar sig visst inte för att bygga åt andra kompisar också. Så då blev Ina glad.



Därefter sjukgymnastik. Behandling och träna på gymmet i 1.5 timme. Promenad in till stan och köpte kilramar och duk för de två tavlor jag planerar att måla. (märk väl "planerar"). Hemma stod jag i shorts och t-shirt på baksidan och monterade ihop dem. Ja, ni hörde rätt: SHORTS!! Äntligen lite sol och sommar. Som jag har längtat!!!



Såg en dokumentär på tv idag om långtradarchaufförer. Hur taskiga lagar vi har i sverige där man får mängdrabatt om man begår mer än ett brott på vägen. Hur sjukt är inte det?!?!?! Det måste väl ändå ligga i samhällets intresse att lagstifta om högre straffnivåer för att höja säkerheten på våra vägar. Jag blir så förbannad.



Pms har jag också. Jag märker det aldrig själv. Nu var det sambon som påpekade: Ina, vad du är på dåligt humör! ska du ha mens snart eller?

Fattar inte att jag inte märker nåt själv med tanke på den irritationsnivå jag ligger på dagarna före.



Nu ska jag sova. Dottern ska upp på fågelskådning kl. 05.55, och jag har lovat att skjutsa.... :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar