torsdag, juli 26, 2007

Besök

Äntligen lite sol och värme.

Tillbringade en stund ute på baksidan av huset på gräset med en bra bok, ett halvt paket Ben & Jerrys-glass och en igelkott som kom på besök. Den kom jättenära mig
och jag gav den lite glass (och sen fick jag lite ångest när jag kom att tänka på att man förmodligen inte skall ge glass till igelkottar). Igelkotten var i varje fall ett stort fan av New York Super Fudge Chunk, precis som jag. Senare kom den på besök igen. Den här gången genom att nästintill skrämma slag på storebror som ensam gick in i huset för att dricka vatten medan jag rastade lillebror i vagnen längre bort på gatan, för då stod igelkotten plötsligt i köket. Den hade traskat in genom ytterdörren som stod öppen på grund av värmen. Så när jag kom in på gården så möttes jag av storebror som berättade att det minsann var en igelkott inne i huset. Jag trodde han skojade med mig tills jag såg våra grannar inne hos oss med arbetshandskar och en hink i full färd med att försöka få ut igelkotten som satt uppburrad längst inne i hörnet bakom pappersåtervinningen i köket. Efter lite bök fick igelkotten en hinkfärd till skogen bakom huset. Ordningen återställd.

1 kommentar:

  1. Men det är ju självklart - den ville ha mer glass! Jag kan inte klandra den heller... ;-)

    SvaraRadera