måndag, september 07, 2009

Det var inte alls så här jag tänkte mig natten

Yey vad glad jag är. Klockan är 04:47 och jag vaknade nyss av en mardröm av den kalibern att jag inte kunde somna om med mindre än att gå ner och sätta mig vid datorn en stund.
Kallsvettig med dunkande hjärta rycktes jag ur drömmen som för att vara riktigt skrämmande kanske borde ha handlat om döende barn eller något riktigt otrevligt övernaturligt, men nehedå. Min värsta mardröm just nu är tydligen att jag dyker upp till ett bröllop, utan kamera, utan tårta och tydligen utan blommor som jag lovat att fixa (och jag som inte ens kan det där med blommor!).

Bruden står i tårar med anklagande blick, allt medan ljudet av taaa da tadaaaa... here comes the bride, ljuder ut i foajén där jag står och frenetiskt försöker lista ut hur jag ska hinna baka en hel bröllopstårta den närmaste timmen för att åtgärda att jag missat att bröllopet var nu, och inte om en månad. PANIK! säger jag bara.

Jag vaknade och lovade mig själv att aldrig, aldrig, aldrig mer lova någon att baka någonting.
Men fuck that. Jag kan ju inte sluta tårta bara för att jag får prestationsångest. Vilket för övrigt känns sååå 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar