måndag, februari 15, 2010

Syjuntan del 2



Det blev en långklänning av helgens skapande. Vi hade otroligt kul. 16 personer som sydde, klippte och klistrade från morgon till kväll i två dagar, och sedan en liten photo shoot på allas kreationer som en jury sedan fick rösta på. Allt i Project Runway-anda.
Vinnaren vann alla de 16 vinflaskor som var och en tagit med sig som insats, och vinsten gick till vackra R som verkligen lyckades med en kreation och bild värdig ett Vogue-omslag.

Vinnaren!

Själv hamnade jag bland bottenskrapet, men lika glad och nöjd är jag för det. Om det blir en repris nästa år så tänker jag ladda upp med några meter vaxduk och en rulle silvertejp och spejsa ut lite istället för att använda tråkigt svart tyg.

2 kommentarer:

  1. Å! Mycket impad!

    Vilken kul grej, jag vill oxå vara med ju!

    Projekt Runway är den bästa bästa realitysåpan.

    SvaraRadera
  2. Terése: Ja, det var faktiskt riktigt kul! Jag tycker att det in vanliga fall är så svårt att komma igång och sy bara sådär, jag har alltid något annat att göra känns det som. Men nu var det verkligen sy för hela slanten som gällde. En barnfri helg, med bara vuxna vänner och en bunt tyg och en massa symaskiner.

    SvaraRadera