tisdag, april 27, 2010

Carnivàle



Nu har jag sett igenom båda säsongerna av Carnivàle, och jag sörjer att det inte finns fler säsonger eftersom HBO lade ner serien på grund av att den kostade så mycket att göra.
Jag fick tips om Carnivàle på Amandas blogg och jag håller verkligen med om att den har likheter med Styggelsen. Carnivàle känns som en mash-up mellan Styggelsen och Twin Peaks i TV-form, och jag gillar det verkligen.

Rekommenderas för alla er som gillar bra TV med lite övernaturliga inslag och fantastisk scenografi.

2 kommentarer:

  1. TACK det var fint sagt!

    Mmm. Vi har också sett klart nu och herrejisses vilken underbar, konstig, svart, intelligent serie. Jag grät rätt mycket.
    Och är så j-la glad att den inte fanns på min karta innan jag skrev boken för då tror jag aldrig att jag hade fullföljt mina tankegångar, jag hade nog bara tänkt: "Nämen SÅ kan jag ju bara inte göra, det skulle ju bara bli FÖR likt."
    Oförglömlig casting också, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Amanda: ja, verkligen fantastisk story och underbara karaktärer/skådisar.

    SvaraRadera