tisdag, april 27, 2010

Men hur svårt kan det vara att skriva en affärsplan?

Andra dagen på kontoret och jag sitter och filar på en affärsplan.
Jag kom hit sent efter att ha fipplat med cykeln tills jag nästan fick ett bryt. Jag menar, hur svårt skall det behöva vara att pumpa två cykeldäck? Tydligen jättesvårt om man inte hittar rätt munstycke till kompressorn. Och så är jag så jäkla envis att jag står och svär och letar trots att mängden bråte i vårt garage borde verka avskräckande även för den mest härdade av hamstrar. Det slutade med att jag fick leda cykeln till Shell och pumpa däcken där, vilket var betydligt smidigare än allt bängel jag fick genomlida bara för att jag prompt skulle pumpa cykeln hemma. Bah.
Men med cykeln pumpad så cyklade jag sedan i uppförsbacke hela vägen till kontoret på mina otränade ben och tänkte hela vägen på att jag måste börja träna igen. Jag avskyr denna viktångest.
Nu skall jag jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar