onsdag, februari 02, 2011

En till utmaning: Tjejmiddagen

Utmaning från Amanda igen.

Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?
Jag skulle vilja säga nej... men när det gäller första intrycket så funkar det ju inte riktigt så. Det skulle i alla fall vara intressant att få veta varför han fick det namnet. Dvs om hans föräldrar bara är lite dumma i hövvet, eller om de faktiskt hade någon vettig anledning att orsaka sitt barn lidande i livet.

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?
Ingen. Det finns verkligen ingen av mina ex jag skulle vilja tillbringa en endaste natt med.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?
Nja. Är man uppvuxen i Pajala så överlever man de flesta andra dialekter också. Möjligen skulle jag ha svårt för en kille som inte kan uttala R.

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?
Räknas ljudböcker? Det var ett riktigt knivigt val det här. Tragiskt nog är jag fortfarande så fåfäng att jag inbillar mig att smink förbättrar intrycket av mig avsevärt. Men leva utan böcker skulle vara väldigt svårt, jag som ständigt har en bok i väskan, var jag än går.

Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?
Möjligen det tragikomiska i att få två kolikbarn efter varandra och hur man överlever det.

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?
Ingen kändis? men hur skall andra då kunna faktagranska mina påståenden?
I det här fallet måste jag nog vara extremt partisk och säga min son. Jag gissar att många hjärtan kommer att krossas längs vägen framöver, förutsatt att han är lite trevlig också.

Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?
Tror inte att de hade jobb som gav pengar i lön. De jobbade nog hemma och tog hand om sina barn och kossorna i ladugården.

Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för- och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?
Förnamn; ja. Efternamn...hmm.. inte så säker på att jag minns allas efternamn faktiskt.

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?
Jag stod ut i ett förhållande trots brist på tillit i flera år bara för att jag inte ville vara den som gav upp, trots att det egentligen inte alls var rätt för mig att stanna. Med följden att jag fick ätstörningar och blev helt nedbruten psykiskt.

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?
Jag gillar i stort sett allt som går omkring i uniform. Militäruniform ligger högst upp på listan. Kamouflagestuket alltså och inte någon jäkla paraduniform. Som Alex Skarsgård i Generation Kill på bilden här intill... helloooo, come hither. (Men det måste absolut inte vara barbröstat. Det går lika bra med full mundering och hjälm och allt).

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?
Absolut Villa, hund och Volvo. Vill inte alls bo i stan, och inte ha grannar så nära att jag hör de gå på toa eller att de ständigt väcker mig på morgonen före sju med djupa stönanden. Vad de gör vill jag inte ens veta, men det gör mig vansinnig. Jag hatar det!
Däremot vill jag gärna ha stan i närheten, typ max 30 min bort med bil.

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?
Att jag skall bestämma allt.

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?
Ingelas tror jag. Fantastiskt läge vid vattnet en bit utanför stan.

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?
Jag har så liten blåsa att jag är kissnödig by default. Ständigt på jakt efter nästa ställe att kissa på. Konstigaste stället...hmm...Jag kissade i en våtdräkt på hajsnorkling en gång och hoppades att inte hajarna skulle bli triggade av det. Nöden har ingen lag.

Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?
Här i rummet finns bara jag... och riktigt så uppblåst ego har jag då rakt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar