torsdag, april 12, 2007

En sån där lista igen

Tio första



Första bästa kompis: Emma

Första bil:
Min mamma gav mig sin blå Ford Granada -82 när min dotter föddes. Den var stor och rejäl, och den startade alltid oavsett hur kallt det var ute.


Första kärlek: Stefan. Han gick i min klass från trean till sexan och han hade alldeles isblå ögon.

Första husdjur: En katt som hette Bullen.

Första semester: Första riktiga semester som jag minns tydligt var när Mamma tog med mig och min bror till Kanarieöarna, och jag brände mig så enormt mycket i solen att mitt ansikte svullnade upp helt och jag såg ut som Mike Tyson efter en rond.

Första jobb:
Som servitris på en restaurang. Jag var alldeles för ung egentligen.


Första köpta skiva: Massive Attack "Blue Lines". (Innan dess hade jag bara kassettradio).

Första riktiga kärlek: Kristian.

Första piercing: Öronen. Jag var 7 år.

Första konsert: Tärendöholmen, Trance Dance. Eller så var det Pernilla Wahlgren på Tannavallen. Minns inte vilket som var först.



Nio senaste



Senaste alkoholdrycken: Det var så länge sedan så jag minns inte. Förmodligen någon drink på Dark Angel.

Senaste bilfärd: Till gymmet.

Senaste filmen du såg: Se upp för dårarna. (Den var sådär. Ganska förutsägbar, men trevlig ändå.)

Senaste ringda telefonsamtal: Till min Man från Kvantum för att fråga hur mycket sköljmedel vi hade hemma.

Senaste bubbelbadet: I förrgår.

Senast spelade cd: Det minns jag faktiskt inte. Det blir mest mp3 på datorn nuförtiden.

Senaste kyss: Min yngsta son sög sig fast i mitt ansikte tidigare idag.

Senaste gången du grät: När Susanna dog.

Senaste måltiden: Chili con carne.



Åtta har du nånsin



Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja. Och sen gifte jag mig med honom.

Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Ja, för lääänge sedan. När jag gick i högstadiet.

Blivit kär vid första ögonkastet: Nej. Jag är mer svårflörtad än så.

Fastnat med blicken i någons urringning: Ja.

Fått ditt hjärta krossat: Nej.

Haft ett one night stand: Nej.

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja. Tyvärr.

Busringt till någon: Tyvärr ja, när jag var ung och inte visste bättre.



Sju saker du har på dig just nu


1. Mina vigselringar.

2. Svart t-shirt från H&M.

3. Mina väl ingådda, grå favoritmjukisbyxor som halvt håller på att falla sönder.

4. Giftgröna sockar med döskallar på.

5. Röda Foppatofflor.

6. Glasögon.

7. Bekväma underkläder.




Sex saker du gjort idag



1. Hjälpt min mamma att skriva ut en jobbansökan.

2. Ammat.

3. Ätit frukost bestående av lättfil och All Bran youghurty.

4. Letat efter fjärrkontrollen till X-boxen.

5. Surfat efter lämplig film att hyra till dottern till hennes filmkväll med kompisarna.

6. Läst i min nya bok "Dead until Dark".



Fem favoritsaker utan rangordning (materiella saker)



1. Min kamera. Canon EOS 20D.

2. Min snowboard

3. Mina Koss hörlurar och min mp3 spelare.

4. Datorn.

5. Min nya Boch köksassistent.



Fyra personer du kan berätta allt för



1. Min man.

2. Anna

3. Mickey

4. Ingela



Tre val



Blått eller rött? Rött

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? CHOKLAD!



Två saker att göra innan du dör



1. Bo utomlands.

2. Se mina barn växa upp.



En sak du ångrar


Jag ångrar ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar