onsdag, april 04, 2007

Natt eller inte.

Första veckan med heltidsjobbande make och jag no longer sjukskriven. Synd att det känns i ryggen bara... :-( Aldrig skall man få vara glad och nöjd.

Den här veckan är första veckan sedan jag var gravid som jag har haft uppgiften att både lämna och hämta Storebror på dagis. Det är inte helt problemfritt med tanke på att jag sover så jäkla lite och illa och att jag precis vid den tiden då han skall lämnas har nattens/dagens bästa sovstund tillsammans med Lillebror som då äntligen oftast sover helt däckad. Lillebror har visserligen slutat att ligga och snutta på mina boobs hela nätterna, men det tar han igen ändå genom att kräva att man vänder på honom, ger honom tutte och hans anka mellan händerna. Annars är det tydligen svårt att sova. Väldigt svårt för mamman också som hela tiden får ligga på helspänn med en arsenal tuttar i beredskap, för att inte tala om detta eviga letande efter ankan. ANKAN!?. VAR ÄR ANKAN? TUTTEN? VAR ÄR DEN?
Oavsett vilken dröm jag vaknar upp ur så trevar jag zombiartat omkring i hans vagga och ställer mig dessa frågor om och om igen. ANKAN? TUTTEN? VÄNDA? (snälla, snälla, snälla söta rara skatt, SOOOOOOOV!!!). Så på morgonen vill jag sova. Men får man sova då och ta igen sig?, nej, då är det bara att rycka upp sliten mamma och stackars sovande bebis så att Storebror inte missar sina 15 timmar på förskolan som är ack så välbehövliga för honom. Imorse försov jag mig. Han skulle lämnas klockan nio och jag vaknade kvart över... vilket resulterade i att han inte kom till dagis förrän runt halv elva, lagom till lunch, och stackarn hade missat lite påskfirande. Ute var det dessutom snöstorm eller något liknande, det var iallafall jävligt blåsigt och med hagel vinande genom luften. Vilken TUR att vi just idag hade bilen och slapp gå.


Nej. Nu blåser det upp ute igen. Snön piskar mot rutan och jag känner mig faktiskt rätt hängig.

Sängdags. Nu härjar bebisen igen.

2 kommentarer:

  1. Anonym15:13

    Tro mig, jga minns ocå den där "15tim på dagis perioden" som en bäcksvart dimma. Manne var ju oxå vaken hela nätterna i början och jag var helt slut när jag skulle föra de andra två på förskolan kl 09. Ibland sket jag i att föra dem, med ångrade mig lika snabbt. 2 vilda barn, en bebis och en dävkad mamma ÄR ingen bra kombination

    Tur att den perioden är över. Nu har jag det stenhårt ena veckan med 3 barn och ett förkollärarjobb, men varannan vecka är det bara JAG JAG och JAG! Det uppskattar jag redan mer än jag kanske borde!

    PÅskpuss från Milla (själv i Övertorneå!!!)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en trevlig helg och en riktigt go' och glad påsk!

    Du får försöka ta igen dig lite under påsken, så du inte knäcker dig totalt...

    Stor påskkram från ett blåsigt Dalarna

    SvaraRadera