söndag, april 22, 2007

Fullspäckad helg

Jag står mitt i bullbaket. Satte en dubbelsats vetedeg tidigare och nu får man springa fram och tillbaka i skytteltrafik till ugnen. Well, familjen blir nog glad iallafall.


Idag har vi bara ett enda barn hemma. Känns konstigt.

Storebror bestämde tidigare i förmiddags att han skulle sova över hos farmor, och Storasyster har inte kommit hem från pappa än. Kvar hemma finns bara lilla bebisen, som i sin tur håller oss fullt sysselsatta mellan varven. Framförallt är det på kvällen efter läggdags som han har börjat strula. Han somnar kl. 19.00 varje kväll, men 40 minuter efter att han somnat så vaknar han, som en klocka, och så börjar han hojta och vara missnöjd. Idag skrek han halvsovandes i en halvtimma innan han tillslut somnade om för natten (dvs till kl. 23.00 när han äter första gången).


I fredags var vi på nya fina konserthuset i stan och tittade på "Big Comedy". Tio ståupp-komiker som körde 10 minuter var. Rolig upplevelse, även om jag tror att jag hade lite för höga förväntningar. Framförallt blev både jag och maken så otroligt besvikna på att inte Johan Glans var med som utlovat, utan istället ersattes av Magnus Härenstam, som inte alls var kul. Inte enligt mig och maken iallafall, även om den betydligt äldre delen av publiken säkert uppskattade honom mer, eftersom han fick en 4 i betyg i lokaltidningen, vilket jag verkligen inte har förståelse för. Johan Glans var den vi hade sett fram emot att se mest, så bakslaget med Härenstam blev väl extra stort. De borde ha ersatt honom med någon likvärdig som åtminstone var ur samma generation.

Schyffert var kul, Babben och Bartra också, men roligast av alla var nog André Wickström. "Jag är finne, jag behöver inte ha roligt när jag dricker alkhohol".


Senare på kvällen åkte jag iväg en sväng till Milla också, som i sin tur hade lite tjejfest hemma. Jag hade inte träffat varken henne eller T sedan mitt bröllop i somras, så det var på tiden att jag fick lite uppdatering av alla händelser i deras liv. Det var jättekul att träffa dem, även om det bara var ett litet tag, innan jag skjutsade dem till stan på vägen hem till min egen sköna säng.


Lördagen tillbringade vi hos M & L ute på vischan där de bor. M fyllde 30 för ett par veckor sedan, men firade nu istället. Vi skämdes lite över att vi inte hinner träffas oftare, eftersom jag och L till och med fick bebisar med 2 veckors mellanrum och vi först i lördags träffades efter att vi varit gravida. Skandal. Helt klart måste vi umgås med dem lite oftare i framtiden.


Idag bytte vi däck på bilen. Ett säkert tecken på att sommaren är på väg. Även om jag hatar att allt är så kalt och fult ute just nu med nakna trädgrenar och svarta snödrivor längs vägarna, så skiner ändå solen och kvällarna är ljusa. Just nu blir allt bara bättre och bättre. Det fattas bara att det blir lite grönt också.




Jag fick en tidig födelsedagspresent idag av min man.

En splitterny golfbag med ett helt set splitternya golfklubbor.

Tydligen skall vi börja golfa, för han har köpt ett helt set till sig själv också. Han köpte allt i smyg i vintras men jag hittade dem när jag letade efter mina pjäxor till Storasyster för någon vecka sedan.
(
"Vad fan är det för stora, höga, tunga lådor som står i vägen för alla andra lådor???", "Vad är det här?? GOLFKLUBBOR?!??").

Iallafall så tillbringade vi ett par timmar på golf rangen på stans golfklubb idag och provade att slå lite bollar. Det är inte helt lätt att både träffa och träffa rätt. Men det var kul!

Storebror var också med tillsammans med farmor och oss, och han slog bollar jätteduktigt han också. Han var dessutom helt överlycklig över att få göra studiebesök i maskinhallen och provsitta alla åkmaskiner de hade och åka traktor med farmors sambo som är green keeper på klubben.


Nej. Nu måste jag tillbaka till bullarna.

1 kommentar:

  1. Anonym18:38

    Åh att jag inte visste att du åkte till Milla och träffade henne och T. Då hade jag hakat på!

    SvaraRadera