onsdag, april 08, 2009

Saker man gör

Sätter in bakpotatis i ugnen till middag.
Inser att det inte finns en fis i helvetet att de hinner bli färdiga i tid. Beställer pizza för hemkörning istället efter övertalning från makens sida. Får pizzan hemlevererad exakt samtidigt som timern på ugnen piper om att bakpotatisarna är "klara". Det är de inte alls. Försöker hitta på en strategi att undkomma makens "I told you so"- replik när han kommer hem.
So far: I've got nothing.

Men den här videon gjorde mig väldigt mycket gladare. Kolla in så gullig killen är. Vilken inlevelse!

5 kommentarer:

  1. Arild22:10

    Rekommenderar vanliga halvsmå/stora potatisar. Går precis lika bra att kryssa och baka. Du kör utan folie, I take it? Går skitsnabbt jämfört med bautapotatisar och smakar lika bra!

    SvaraRadera
  2. Arild: jo jag vet, jag brukar också köra med det oftast. Men av någon anledning så köpte jag stora bakpotatis den här gången, och tänkte inte på att de måste vara galet länge i ugnen.

    SvaraRadera
  3. Åh, bakpotatis. Vad gott.
    Min kompis sa att man kunde göra dem i mikron, men det slutade med att jag eldade upp mikron. (min var nyare, så hennes tidsangivelse var väldigt fel.)

    Så nu om jag har bråttom brukar jag köra dem lite grann i mikron och sedan i ugnen.

    SvaraRadera
  4. Catarina: Åh, vad smart att köra dem i mikron lite först och sen i ugnen!! Det tipset skall jag ta till mig.

    SvaraRadera
  5. Haha... killen ser ju ut som Paul Giamattis mini-me.

    SvaraRadera