torsdag, april 09, 2009

Slösa och spara

Idag släpade jag med både maken och båda pojkarna till Kvantum för storhandling inför påsken. Det sjuka är att vi handlade åtta kassar mat för totalt 2700kr och ändå känns det som att vi inte har handlat nästan någonting alls. Bara en massa småplock och ingridienser till mat och tårta till Storasysters födelsedag i övermorgon. Det var verkligen freakishly dyrt.

Träffade Anna och T också. Hemkomna från Thailand alldeles brunbrända och nytatuerade båda två. Jag vill också åka utomlands bara D och jag. Vi har fortfarande inte varit på någon bröllopsresa. Jag tycker det börjar bli dags nu efter nästan tre års äktenskap.

Först ska jag bara skaffa ett jobb så jag får lite lön så jag kan spara. Men sen tänker jag banne mig resa till solen och vara löjligt turistig och bröllopsrese-lycklig jag också. Sådeså.

2 kommentarer:

  1. Oj det lät dyrt...! Vi handlade fyra påsar med påskmat för 6 personer från Willys och det landade på 790kr. Tillräckligt dyrt tycker jag ;)

    Ha en fin påsk vännen!! :) Jag vill ses snart!!

    SvaraRadera
  2. Milla: ja Willys är ju helt klart billigare, men det är flera saker jag behöver som alltid saknas där och då blir det Kvantum istället. Nu handlade jag iofs en massa grejer till Storasysters födelsedag också och det kostade en del, men annars. Det är allt småplock som kostar så mycket.

    SvaraRadera