söndag, december 05, 2010

De två mest irriterande ljuden i mitt hem

1. Tvättmaskinen som piip piiiip piiiiiiiiper att den är färdig, trots att inte jag är färdig för att hänga tvätt. Inte mentalt i alla fall.

2. Microvågsugnen som piip piip piiiiper att något har tinat färdigt, och uppmanar mig med upprepande piip att gå dit och öppna luckan åtminstone eftersom "det har tinat färdigt nu", trots att jag inte alls var redo att börja laga mat.

Varför i hela fridens namn skall allt elektroniskt låta hela tiden. Vem är det som har hittat på att varenda ny elektronisk pryl skall pipa så mycket som möjligt. A men kom igen. Inte okej.

2 kommentarer:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv. Vår tvättmaskin är tack och lov tyst och numera även diskmaskinen. Men micron... jag säger bara micron. Jag _hatar_ den.

    SvaraRadera
  2. Och ugnen! Visserligen är det ju rätt bra att man tar ut det man har där i. Men det där ihållande pipandet. Inte okej!

    SvaraRadera