lördag, december 18, 2010

Rudolf med röda mulen

Julfest med första hjälpen-gruppen ikväll och det börjar bli risk att jag själv behöver första hjälpen med tanke på hur fruktansvärt snorig jag är.

Ni vet hur det är.
Det börjar med lite, lite ont i halsen. En förvarning om vad som är på väg och jag hinner tänka "nej nej nej inte nu igeeeen". Morgonen därpå börjar näsan rinna. Den här gången är det bara vänster näsborre som rinner, men det är sjukt jobbigt att ständigt behöva snyta sig för att det aldrig slutar rinna snor.
Dag tre vaknar jag med näsan igentäppt så att det knappt går att andas genom munnen ens. Vid det här laget brukar jag få lite panik. Jag har någon slags fix idé om att jag kan kvävas när som helst om jag inte kan andas genom näsan. Dessutom går det knappt att prata och andas samtidigt.
Och som grädde på moset så lyser näsan röd som ett stoppljus.

Det är där jag är idag. Rudolf med röda mulen. Passar bra till julfesten ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar