fredag, december 17, 2010

Lite som att plötsligt bli vänsterhänt


Sitter på kontoret och jobbar.
Jag har rest så mycket i höst och fotat skolor att jag inte alls hunnit jobba på kontoret. Allt datorjobb har jag gjort hemma istället när jag väl har haft tid. Men nu sitter jag på kontoret och försöker komma överrens med min, faktiskt jättejättefina, mac som inte beter sig riktigt som jag är van vid eftersom jag annars använder PC.

Det känns lite som att jag plötsligt måste använda vänster hand istället för höger. Knapparna sitter på fel ställen, photoshop är på fel språk och när jag använder kortkommandon så händer helt andra saker än de jag hade tänkt mig.

Don't get me wrong. Jag gillar mac:en. Måste bara ha en inkörningsperiod och det är lite frustrerande när det är så mycket som jag vill få gjort på kortast möjliga tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar