fredag, december 03, 2010

Dunkel julstämmning

Fredag, och så har ännu en arbetsvecka gått. Jag har faktiskt tagit mig tid att vila och vara lite ledig eftersom jag har haft alla helger uppbokade i flera veckor nu och verkligen behövde ta det lite lugnt. Ett par dagar utan att skicka mail och vara så uppdaterad var galet skönt.

Nu börjar julen närma sig. Jag har inte pyntat mer än att jag har satt upp två stjärnor i fönstren i vardagsrummet. Skulle behöva pimpa huset lite mer men jag har inte orkat ännu. Det känns faktiskt som att jag verkligen skulle behöva städa i huset en hel del först, jag är bara alldeles för dålig på att prioritera dammråttor. Det får vara lite stökigt, för så länge bara stjärnorna är tända så är det tillräckligt dunkelt för att jag skall glömma högarna av tvätt, leksaker och reklam.
Works for me!






-bloggat med mobilen

2 kommentarer:

  1. Jag har helt slutat städa innan jag julpyntar - vad är poängen liksom? Blåser man bort det värsta dammet syns resten inte i mysbelysningen.

    Istället städar jag (eventuellt) när jag plockar undan pyntet. Jag brukar också städa undan en del tavlor och småprylar samtidigt som jag julpyntar (lägger ner dem i jullådan). Då blir det lite roligare sen när jag tar bort pyntet för det känns som att ställa fram helt nya grejer fast de bara vilat i förrådet en månad.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är fler än jag som skiter i att städa innan pyntet. Heja, heja!

    SvaraRadera