tisdag, december 15, 2009

Jobbcoach och träning

Idag har jag varit på ett givande möte med min nya jobbcoach. Det var betydligt mer givande än vilket besök som helst hos arbetsförmedlingen. Mycket positiv energi och pepp.

Efter mötet tog jag äntligen mig själv i kragen och styrde näsan raka vägen till gymet strax innan lunch. Tänkte för mig sjäv att jag skall gå på ett lunchpass, oavsett vad det är som står på scemat. Att stå och rycka i vikter lite förstrött kändes nämligen inte så motiverat så jag tänkte att ett pass passar bra och jag gissade att det skulle bli pilates, spinning eller något annat jag gjort förut, men se där tog jag fel.
På schemat stod cirkelträning, vilket jag upptäckte var styrketräning/kondition/funktionell träning i ett pass uppdelat på tolv olika moment. Och jääääääklar vilket pass. Jag kan inte minnas när jag någonsin har varit så slut med darrande muskler i hela kroppen. Inte ens boxningspassen var så här hårda. Det är första gången jag har varit så slut i armarna att jag inte ens klarat av att hålla mascaran uppe nog länge för att sminka mig, utan att ta stöd av den andra armen. Helt galet. Äntligen fick jag ett träningspass som liknar de jag har sett på The biggest loser, och tänkt att det där vore något för mig. Bränna lite fett, om man säger så.
Jag gissar att jag knappt kommer att kunna röra mig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar