måndag, december 21, 2009

Julen står och knackar på dörren

Snön vräker ner idag och jag har världens jäkla mensvärk så Lillebror och jag har inte varit utanför dörren ens. Istället somnade vi båda i soffan framför Dora utforskaren och vaknade av att Storasyster kom hem från skolan och förvånat undrade hur jag kunde ligga och sova till ljudet av Dora. Tydligen går det jättebra om man bara är tillräckligt trött, men drömmarna blir lite märkliga eftersom de även innehåller Dora, Boots och Swiper.

Annars då. Julen står för dörren. Granen är inte inhandlad, klapparna är varken inhandlade eller inslagna färdigt, julmaten är inte lagad och vi har inte städat hemma. Jag älskar julen, men jag börjar bli less på att vara den ständige projektledaren för att få ihop Operation: Jul.
Undrar vad som händer om jag bara skiter i att bry mig och låter resten av familjen ta lite ansvar. Jag vet inte om jag vågar chansa utan en vettig plan B.

4 kommentarer:

  1. Ja! Chansa! De kan mycket mer än man tror! På allvar.

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag kan komma och organisera åt dig, om du far och flänger med allt detta papper & telefon samtalen som skall göras. Vill inte heller tänka på vad som "inte" händer hemma hos mig. Sedan behöver man inte ha kliniskt, men det är ju skönt att ha det om man skall få främmande. Man får väl ta det värsta och försöka inte se det som är kvar, bara maten står på bordet :)

    SvaraRadera
  3. Camilla B12:53

    Låter som om det om det vore hemma hos oss......

    SvaraRadera
  4. nå? vågade du? chansa alltså. granen ser jag är fixat, men det andra då?

    kryas magen och försök hålla dig lugn, tomten kommer oavsett hur färdiga ni är ju :)

    tjohej och godjulkrams!

    SvaraRadera