tisdag, december 29, 2009

Klappar jag fick


Ett jättetrevligt förseglat fodral... utan skiva. WTF! Och på butiken var de slut så jag fick inget spel när jag gick tillbaka med fodralet heller. Storebror och jag är djupt besvikna. Jag får beställa spelet någonstans ifrån.

Handsfree till min mobil. Men vilken skall man ha? In ear-modellen som här ovan, eller sådana gossiga som man inte trycker hela vägen in och därför hela tiden ramlar ut. Fördelen med de senare är att jag då även kan höra omgivningen lite istället för bara mig själv flåsa som om jag hade försökt springa maraton men misslyckats. Ja ni hör: I lands-problem.


Den nya doften. Efter en hel dag fram och tillbaka mellan Åhléns och Smedjans parfymbutik med diverse dofter lite här och lite där som maken fick lukta på med jämna mellanrum, kom vi överrens om Christina här ovan eller Britney.
Jag ville helst ha någon Dioooor eller Chanellll eller något lite sådär vuxet, gott, lyxigt, men när de dofterna envisades med att kosta dubbla priset jämfört med de andra, och framförallt luktade de starkt av tvål eller som en medelålders cougar i jakt på lammkött, så fick jag lägga pinsamhetsfaktorn på hyllan och bara känna på dofterna och inte tänka på namnet på förpackningen. Med uteslutningstekniken utkristalliserades dessa två och Brittans doft var slut överallt så det fick bli Christina.

Ah, ljuva jul. Äntligen är du förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar