söndag, december 27, 2009

Jul jul strålande jul

Sitter framför dotterns dator med sonen i knät och försöker få en snabb stund vid datorn. Dora utforskaren går för fullt här bredvid och jag gör mitt bästa för att stänga ute ljud- och synintrycken från programmet och bara... vara.

Julen har varit lugn och trevlig. Vi har knappt varit utanför dörren, mer än på själva julafton som vi firade hemma hos makens moster med familj. Skönt att för en gångs skull sitta i soffan och stirra på Kalle istället för att slava i köket. Yeah.
Den bästa julklappen var för övrigt lilla nykusinen som sprängde 1 kg vallen ett par dagar innan jul och nu i fredags fyllde hela 7 veckor. Men det är en lång resa och vi håller alla tummarna fortfarande så hårt det bara går.

Idag kom pappa också och hälsade på. Med sig hade han lite godis (4 askar) och en 6 kilos skinka såhär efter jul. Vi som inte ens har ätit upp den förra skinkan än. Jag tänkte vara smart och dela med mig med minst hälften till min bror med familj som är i stan på besök, men det visade sig att pappa hade köpt en likadan 6 kilos skinka till dem. Så om någon är sugen på lite skinka så finns det här i överflöd.

Annars känner jag verkligen att jag vill till gymet. Förutom att jag har tusen saker på min to-do-lista, så är min träning svårt eftersatt. Behöver verkligen komma ikapp med konditionen igen.

1 kommentar: