tisdag, juni 22, 2010

Ingen bor i skogen

Roligast på TV just nu är utan tvekan Ingen bor i skogen på SVT.
Det är humorgruppen Klungans nya produktion. De har tidigare gjort Mammas nya kille på sveriges radio.

Jag vet inte om det är den norrländska humorn eller vad det är som har så hög igenkänningsfaktor för mig Luleåbo som jag är, men jag kan fortfarande börja gapskratta när jag ensam hemma för mig själv kommer att tänka på olika klipp från MNK. Karaktären Lars Stenberg är helt klart en av mina absolut favoriter, och han finns med i Ingen bor i skogen också.

Läs mer om serien och karaktärerna här.

Du kan se Ingen bor i skogen på SVT på måndagar kl: 21.30. Dialogerna mellan Jens Persson och Lars Stenberg är helt makalöst roliga.
Agneta är också helt fantastisk.

För dig som missade de två första avsnitten på TV, så kan jag trösta dig med att de just nu finns på SVT play.

Första avsnittet finns här på SVT play.

Andra avsnittet finns här.

Ett litet smakprov på när Lars Stenberg pratar om Damidrott i MNK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar