torsdag, juli 13, 2006

Bara timmar kvar!

Tretton och en halv timma kvar tills jag blir fru istället för fröken.

Det är så overkligt att jag inte ens har vett att vara nervös än.



Klänningen blev klar ikväll vid tio tiden, och det var verkligen dags att få den klar. Det blev en detalj mindre än jag hade tänkt, för jag hann inte mer, men det får gå bra ändå.



Igår blev jag möhippad. Mina tjejkompisar kom helt plötsligt in genom dörren vid tre tiden på eftermiddagen när jag satt som bäst och sydde på min underkjol. De tog med mig några roliga grejer. Den första är hemlig och den får jag inte berätta om för någon, och efter det hade vi en jättetrevlig picknick i en park här i stan, och vi hade fantastiskt tur med vädret. Det var alldeles varmt och soligt, och både i förrgår och idag har regnet öst ner stora delar av dagen. Efter picknicken tog de med mig till en studio där jag fick träffa en kille som var superduktig på att spela piano, och sen kompade han mig så fick jag sjunga och spela in några låtar till en egen skiva. Tjejerna var med och körade på några. Det var verkligen hur roligt som helst. Min hals ville bara inte vara med riktigt. Jag var så hes och de gjorde riktigt ont att sjunga i slutet, men det var det ändå värt. :-)



Jag kom hem vid midnatt och sedan imorse har det varit full rulle och rena tomteverkstan här hemma. Jag har delegerat allt som inte har haft med klänningen att göra och vi har som tur är haft många som har kunnat hjälpa till. Jag vet inte vad vi hade gjort utan alla dem.



Nu har jag nyss badat, och snart är det läggdags. Imorgon (eller rent tekniskt idag faktiskt) när jag vaknar skall jag till frissan och sen skall jag faktiskt GIFTA MIG!!

Hur vuxet är inte det på en skala?!

5 kommentarer:

  1. Idag idag idag!! :)
    Hoppas att er dag blir precis som ni tänkt er!
    Många många många kramar.

    SvaraRadera
  2. Anonym13:13

    Grattis! Man blev ju lite orolig när du sydde och sydde på klänningen, din stackare. :) Du måste visa foto sen!

    SvaraRadera
  3. Anonym14:30

    Grattis, Milla har skvallrat allt om erat bröllop och klänning. Jag var bara tvungen att gå in på din blogg och läsa lite om syandet.

    SvaraRadera
  4. Anonym15:18

    Jag såg er på Floras igår (eller i förrgår, kommer inte ihåg)! Visst var ni där?

    Hoppas ert bröllop blev underbart :)

    SvaraRadera
  5. Anonym21:27

    Grattis!!! Hoppas ni haft en strålande dag!

    SvaraRadera