torsdag, januari 27, 2011

The Pacific

I höstas såg jag the Pacific och blev helt tagen.
SVT visar den just nu och jag kände att jag måste skriva om den, för så bra är det.

Jag vet att krig inte är allas cup of tea, men när det är så här välgjort och gripande så tycker jag faktiskt att man kan ge den här miniserien i tio delar en chans.

Fortfarande flera månader efteråt kan jag gå och tänka på Sledge och Leckie och de andras öden. För självklart är det verklighetsbaserat och inte hittepå bara för att det skall bli bra action.

Sledgehammer. Han behöver en kram.

Bara tanken på att behöva gå i land här är ofattbar. Ändå gjorde de det. Steg i land och dog i drivor.

3 kommentarer:

  1. Jag måste skriva att jag blev besviken på den här. Hade väntat mig bästa underhållningen av typen Band of Brothers men nä... inte alls lika bra tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Nämen vad säger du? Jag tyckte the Pacific var fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Ja jag blev verkligen jättebesviken! Hade laddat med ostbågar och filt men det hjälpte inte. Har ändå sett flera avsnitt faktiskt, men det är ingen serie jag letar upp på SVT Play, tyvärr :(

    SvaraRadera