söndag, februari 26, 2006

Det är så svårt att bestämma sig!

OS GULD. Kul att Sverige vann.

Men jag tycker så synd om stackars, stackars Finland. Jag känner mig så kluven, fd Finne som jag egentligen är med rötterna i Finland och fötterna i Sverige.

Nåja. De fick ju faktiskt silvermedalj. Och man måste ju erkänna, att silvermedaljerna rent estetiskt är mycket snyggare till de blåvita dräkterna än det gula guldet. Det var nog bäst såhär ändå.



Ikväll skall sambon (blivande äkta mannen, wohooo) och jag ha lyxkväll och gå på bio. För att vara så filmintresserade som vi är går vi faktiskt alldeles för sällan. Det kan bero på att det både är dyrt och att man måste skaffa barnvakt först.

Eller så beror det på att vi börjar bli gamla och går och lägger oss vid den tiden då de spännande filmerna börjar. Matiné vore mer vår grej. Men good luck att hitta det i Luleå om man inte vill se tecknat. Stört omöjligt skulle jag vilja påstå.



Vi var och tittade på kyrkan vi bokat idag. Första gången vi såg den inifrån. Och både jag och sambon kände att vi ändå hellre skulle gifta oss i vårt förstahandsalternativ. Även om det ligger längre bort från festlokalen. Men dit måste ju folk ta sig oavsett... Så vad spelar det för roll egentligen. Imorgon måste jag sätta mig ner och ringa till pastorsexpeditionen och se om det går att få till. Annars får det bli som vi hade tänkt innan vi åkte dit idag.



Imorgon beställer jag nog tapeter också. Jag skall fråga svärfar to be om han vill hjälpa mig att tapetsera om hallen medan sambon är i Östersund och jobbar under veckan.

Jag längtar efter att få se resultatet!

1 kommentar:

  1. Anonym07:53

    Jag hörde lite på omvägar om era kyrk-funderingar, så jag måste tipsa om att kolla in kapellet som är vid festlokalen. Har inte sett det själv men... däremot ska det visst vara _litet_, så det kanske inte är aktuellt av den anledningen. Fast kolla går ju alltid...

    SvaraRadera